Newsletter:
Teambuilding-ul, o afacere profitabila ...

Teambuilding-ul, o afacere profitabila si pentru firmele de turism

Una dintre firmele de turism care ofera servicii de teambuilding, prognozeaza o dublare a cifrei de afaceri de la 12 milioane de euro in 2007 la 24 de milioane de euro in 2008, 20% din aceasta valoare reprezentand activitatile de team-building.

 “In momentul de fata o afacere ca aceasta este destul de profitabila. Cresterea cifrei de afaceri este de 100% anual. Profitul ajunge la 8,9% pe an. Activitatile “corporate” pe care le desfasuram reprezinta in jur de 20% din cifra de afaceri” a declarat, pentru Wall-Street, Sorin Vaduvoiu, director executiv al agentiei.

 Cu toate acestea, Vaduvoiu nu considera piata de teambuilding suficient de dezvoltata. “Nu putem vorbi inca de o piata asezata. Este o piata care combina activitatile specifice teambuilding-ului outdoor si indoor cu evenimente si conferinte”, afirma Vaduvoiu.

O data cu dezvoltarea mediului de afaceri si cu infintare filialelor teritoriale a numeroase companii, coroborarea activitatilor de training cu networking-ul si activitatile de leisure a devenit emergenta. “Fiecare societate are nevoie de asa ceva, pentru ca intalnirea la congrese asociaza doua activitati. De exemplu, o firma mare, cu mai multe departamente in tara, imbina activitatile turistice cu munca, cu sedinte de analiza, cu activitati de pe ordinea de zi”, a adaugat Vaduvoiu.

Piata de teambuilding din Romania prezinta o cerere accentuata pentru serviciile indoor – fie ca e vorba de conferinte, congrese sau alte tipuri de intalniri de afaceri, fie ca sunt activitati de leisure ca piesele de teatru. Insa o pondere si mai mare o au serviciile de outdoor, cererea axandu-se pe activitati de catarare, curse cu ATV-ul, mountain bike, tir, paintball, dar si sporturi acvatice ca rafting sau diving.

Piata locala a serviciilor de team building va creste anul acesta cu 20-25%, pana la 250 de milioane de euro, potrivit lui Sorin Vaduvoiu.

Agentia de turism imbina serviciile de outdoor cu cele indoor pentru o intreaga paleta de companii, pornind de la mediul publicitar si terminand cu banci si multinationale. Pachetele pentru excursii in tara sunt in topul cererilor clientilor, cele mai frecvente destinatii incluzand statiunile de pe Valea Prahovei, Brasov si Sibiu. Pentru clientii corporate cu dare de mana, excursiile in strainatate reprezinta o optiune din ce in ce mai cautata.

Activitatile de leisure sau congresele pot fi programate in Italia, Belgia, Germania sau alte destinatii apropiate de Romania, care permit realizarea deplasarilor si activitatilor conexe pe perioada weekend-ului.

“Cea mai excentrica cerere a fost aceea de a duce 600 de oameni cu avionul intr-o singura zi. E destul de greu pentru ca nu exista avion asa mare. Nu exista nici doua avioane, nici trei. Am reusit pana la urma. I-am dus pe rand si i-am convins sa ramana doua nopti acolo. Pentru grupurile mari e destul de greu sa faci rost de o locatie si de transport. Mai ales ca sunt putine hoteluri incapatoare, iar daca au suficiente locuri nu sunt libere cu o luna inainte”, a adaugat Vaduvoiu.

 

Copywright © Antique Design 2004 - 2024 | Toate drepturile rezervate.